streda 12. februára 2014

8 liečivých byliniek pre silné zuby a ďasná!






Dnes trochu nadväzujem na článok spred niekoľkých týždňov o mojej zubnej starostlivosti. Už viete, že na zuby si veľmi potrpím a snažím sa o ne starať čo najlepšie. Neviem, či som to spomínala v tom predošlom článku ale asi pred piatimi rokmi som postrehla, že ich mam citlivé na určité veci, ako chlad, studené veci a sladké. Paradoxne teplé veci mi nevadia vôbec. Ešte dávno som o tomto mojom probléme hovorila zubárke a tá mi povedala, že citlivé zuby má každý tretí človek a že to nie je až taký problém, stačí začať používať pasty na citlivé zuby. To zas nebol problém pre mňa, nakoľko doma sme už predtým kupovali Lacalut, ktorý používali moji rodičia a inú pastu pre mňa, pretože mi Lacalut nechutil. Keď mi však zubárka povedala, že ho mám začať používať povedala som si, že sa premôžem, lepšie dve minútky s pastou ako problém normálne fungovať.





Neviem, či poznáte Lacalut, ale v je to mediciálna zubná pasta, ktorá obsahuje veľmi účinné látky, ktoré pomáhajú bojovať napríklad proti paradontitíde alebo iným problémom (podľa toho, ktorý máte) . Má protizápalové účinky, spevňuje sklovinu a pomáha bojovať proti zubnému kazu. Zoženiete ho v lekárňach a jeho výhoda je to, že sa v podstate cenovo nelíši od zubných pást z drogérie. Výsledky reálne vidíte strašne skoro, akurát jediná nevýhoda je, že má divnú kyslastú chuť. Po umytí zubov Vám trochu akoby mierne tŕpnu ústa.  Vec sa má tak, že prvý, druhý a možno ešte tretí deň Vám to môže vadiť a po týždni už aj zabudnete, že ste niečo cítili. Môj najobľúbenejší je bieliaci Lacalut, pretože ten okrem toho, že bieli zuby a to fakt, že bieli (výsledok si môžete pozrieť tu –klik) taktiež pomáha s citlivosťou a chutí najlepšie. Ale to berte tak, že reálne už vážne chuť Lacalutu nevnímam, pretože s prestávkami ho používam už asi 8 rokov. 


Pred nedávnom sme doma mali novinku, o ktorej som vôbec netušila a to Lacalut Herbal. Ten má okrem klasického zloženia ešte navyše 8 liečivých byliniek (extrakt z myrhovníka, dôležité silice z feniklu, aníz, eukalyptus, mätu, tymián, rumanček a šalviu), ktoré pomáhajú zlepšovať dych. Podľa mňa táto pasta je najtrpkejšia ale čo sa týka dychu, je to vážne efektívne! Vlastnosťami sa úplne vyrovná pastám za 9 eúr s pekným obalom! Ja teraz doma vediem za Lacalut team, ako môžete vidieť ešte mám aj Lacalut kefku, ktorá je často pribalená k dvom pastám zdarma ako darček. Doma máme v zásobe asi 6 kefiek pričom ja aj mamina aj ocino a ešte aj snúbenec máme všetci Lacalut kefku. To by ste mali vidieť ako to vyzerá v tom poháriku. Aby sme si ich odlíšili každý má na svojej kefke urobenú značku lakom na nechty!




 
Ja to na blogu píšem často, skúste sa niekedy v lekárni popozerať po veciach, ktoré by ste tam bežne nehľadali. Lekárenské veci síce nemajú nablýskané farebné balenia, ale často ponúkajú omnoho vyššiu kvalitu za rovnaké ceny ako bežné drogériové veci. 


A čo Vy? Aké zubné pasty používate? Podľa čoho si ich kupujete?


15 komentárov:

  1. Zelenou Elmexku, protože citlivé zuby... Sice se teda pokaždý kroutím, když mám dát skoro devadesát korun za pastu, ale co jsem tak koukala, tak Senzodyne i Colgate (tuším, že tahle značka, viděla jsem nedávno variantu na citlivé zuby coby novinku v DM, ale nepamatuju si přesně, od koho) jsou ve stejný cenový relaci, takže... Přičemž teda Senzodyne jsem zkoušela a Elmexka mi přijde lepší. (Citlivost na sladké to zruší, na studené sice ne, ale lepší, než nic.)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My používame z času na čas orandžovú Elmexku, to bude asi klasická:) A inak je to celkom zarážajúce presne ako píšeš, že obyčajné zubné pasty sa dostávajú na rovnakú cenovú hladinu..My kupujeme väčšinou v lekárni balenie týchto 3 Lacalutiek za cenu okolo 6-7 eúr pričom vždy je k nim zdarma kefka :) to je dobrá ponuka :)

      Odstrániť
    2. Jo, oranžová je obyč, ještě mají fialovou, ta je na zubní sklovinu. Ale když to byla novinka a viděla jsem, že to stojí sto padesát korun, byla jsem mimořádně hamižná to za to vydat. :-D Co to stojí teď, nevím. Já totiž nemám odhalený krčky, citlivý zuby mám spíš kvůli právě sklovině a tak by to možná stálo za zkoušku. Je to trošku drahá sranda, ale mně to pomáhá, no. Chuť pasty teda neřeším, ale maně si pamatuju, že Senzodyne, krom toho, že mi přijde, že nefunguje tak dobře, divně chutnala, taky slaně... :-)

      Odstrániť
    3. Hej ked bola novinka to si aj pamatam..to som brala ze to je pasta pre bohatych ludi :) my sme vtedy kupovali domov len take ze Colgate a tak nikdy by sme nedali za pastu cez 5 eur:) ale teraz uz ani ine nekupujeme, len tieto kvalitne. Podla mna museli ist s cenami dole, ved to isto nikto nekupoval :)

      Odstrániť
    4. Jsem smířená s tím, že pastu za dvacku si nekoupím, protože pro mě to zkrátka ty žádoucí účinky nemá. Tyhle speciální o něco dražší jsou. Je teda pravda, že většině lidí to ale může být asi dost jedno. Podle mamčiny dentální hygienistky stejně záleží hlavně na tom, jak si ty zuby čistíš než čím. Mamka trpí na záněty dásní a jediný, co jí doporučila, je měkký kartáček a hodně pečlivé čištění. Na pastě nesejde.

      Odstrániť
    5. fialová nie je ani tak na sklovinu ako na sklovinu zničenú kyselinami. ideálna pre ľudí s refluxom, alebo pre tých čo si doprajú kyslé nápoje, veľa ovocia a potom majú problém

      Odstrániť
  2. Lacalut je výborná. Taky ji používám když mě zlobí dásně.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. čo sa kefky týka pre mňa jedine kuraprox tá vyhovuje všetkým požiadavkam na kefku najvhodnejšiu pre zuby a fakt sa mi s ňou zuby čistia tak skvelo že od toho začínam byť závislá :D btw hned na začiatku si oprvan : nich na ne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Curaproxky sú super! Ja mám veľmi rada ešte Tepe, tie sú ešte mäkkšie :)

      Odstrániť
  4. Na zubnej paste mi moc nezáleží, teda iba chuťovo. Ja si skôr potrpím na zubné kefky, tie už veeeeeľmi dlho kupujem len Curaprox. Ešte na strednej mi zubárka odporučila Elmex gelée vtedy som ho pravidelne používala a povedala by som, že vtedy som nebola ani taká citlivá (teda moje zuby), aj sa mi tak netvoril kaz. Potom sa mi minul a 5 e sa mi zdalo za nejakú nie až takú dôležitú vec dosť, ale nakoniec som si ju zase kúpila (Ježiško) a tuším bude patriť k mojim stáliciam. Ale uvidíme čo povie najbližšia kontrola (o rok) u zubárky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala ten gél raz ale vidíš, plánujem si ho určite dokúpiť. Po mojich posledných skúsenostiach síce očividne moc nepomohol, ale no beriem to tak, že začíname odznova a snáď to už bude lepšie :) a 5 e nie je tak veľa, za väčšie somariny míňame :)

      Odstrániť
  5. Najčastejšie si kupujem bieliace Colgate ale mám rada aj také tie gélové tekutejšie zubné pasty...moc nemusím tie bylinkové pretože mi "nechutia" :)

    OdpovedaťOdstrániť

Tu nájdeš, čo hľadáš

Dermacol Avon Nivea Loreal moje videá youtube Bioderma Ziaja Make-up revolution Dove Toto urcite nekupujte :) Nobilis Tilia Balea Rimmel Weleda DM NYX Jo Malone MaxFactor Bourjois Kallos Bielenda Essence Gosh Himalaya Soaphoria Astor Empties Maybelline TianDe Logona Schwarzkopf Lancome Macadamia Hair Mylo Oriflame Alverde Clinique Doliva Garnier Medik8 Boemi Natura Siberica Rexona Dolce&Gabbana Freeman La Roche Posay Matrix Real Techniques Rituals Versace Catrice Frais Monde Freedom make-up Sally Hansen Chloe Colgate Colour Caramel Gabriella Salvete Pupa Revlon Sante 100% Pure Burberry CHI Dulcia Manufaktura Sleek Toni&Guy Yellow Rose w7 Beyoncé Bvlgari Calvin Klein Dior EOS Elizabeth Arden Labello Miss Sporty Nuxe Sephora Sparitual The Balm Vichy Vipera Yves Rocher Armani Bottega Venetta Britney Spears Eisenberg Gucci Guerlain Ladybox Missha Mixa Palmolive Ryor Tangle Teezer Biotoscana Cartier Clarins Dr.Belter H&M Kardashian beauty Lacalut Lush Marc Jacobs Navia Philips Playboy Saloos Victorias Secret giveaway Allga San Batiste Biosilk Bolsius Aromatic Chanel Cremorlab Demeter FA Fyto Gentle Day Gigalash Gliss Kur Got2Be Hugo Boss Kawar La Prairie Lambre LeChaton Mememe Meteo Logic Nanogen Neutrogena Pantene Prada Rose of Bulgaria Syoss Tepe Tigi Wella sesderma Alterna Beckham Body Basics Cellu Blue Cien Crabtree Diptyque Dr.Hauschka Dzintars Ebelin Escada Eveline Figs&Rouge Hempz Inglot Jelly Pong Pong Jordana Karin Herzog Lacoste Lanvin Library of fragrances MAC MTV Mexx Niche Oilatum Palette Purity Herbs Rowenta Subrina Swiss O Par TAG Valentino Vincentka Zoviconceal sensodyne