Prečo používam tuhé mydlá





Používate tuhé mydlá? Pravdepodobne nie, pretože v dnešnej dobe už málokto okrem dôchodcov používa tuhé mydlá. Keď však poviem tuhé mydlo, je dôležité aby ste si nepredstavili nejaký drogériový Palmolive ale niečo, pri čom si zalahodí jednak Vaše telo a jednak Vaša myseľ. Ja osobne tuhé mydlá doma používam, aj keď nie na každodennej báze. S používaním som začala cca. Pred šiestimi rokmi, kedy som si kúpila prírodné tuhé mydlo na nejakom hand-made trhu v Taliansku. Dôvod, prečo som si ho kúpila bola najmä krásna vanilková vôňa (ktorá ma v tom moment zlákala bez rozmýšľania nad tým, čo s mydlom bude robiť v budúcnosti). Každopádne po príchode domov som sa rozhodla vyskúšať ho a odvtedy vlastne používam tuhé mydlá. Problém pre mňa akurát nastal pred pár rokmi, pretože som prestala chodiť do Talianska a teda som stratila zdroj prírodných mydiel za rozumné ceny. Našťastie očividne nie som jediná, kto uznáva prírodné mydlá a poslednej dobe je ceľkom ľahké zohnať ich tak Vám môžem dnes ukázať to, ktoré aktuálne používam a to je prírodné mydlo z pomaranča a škorice.



Aby som sa ešte vrátila späť k tomu, prečo používam tuhé mydlá, lebo verím, že pre veľa z Vás to môže byť celkom ťažko pochopiteľné. Často sa mi stave, že mávam pomerne plnú hlavu vecí, na ktoré musím myslieť a vybaviť čo mi často privodzuje viac stresu ako úžitku. Neviem úplne dobre relaxovať, ale viem, že dobrý kúpeľ alebo sprcha somnou naozaj robí zázraky. Nakoľko však nie som veľkým fanúšikom napustenej vane, preferujem dobrú sprchu. Keď používam tieto tuhé mydlá, je to pre mňa vždy akýsi druh relaxu, mydlá si väčšinou vyberám s nejakou príjemnou relaxačnou vôňou, take, čo myseľ pripravia na spánok a oddych. Keď sa človek bežne umýva zo sprchovým gélom je to šup šup rýchlo, naniesť, umyť, namočiť a ide sa. Takto, je to pre mňa proste taký oddychový čas. Nayvše prírodné (opäť nie drogérkové!!!) mydlá pokožku nevysušujú, skôr ju krásne hydratujú, čiže to nie je príjemné len pre myseľ ale naozaj aj pre pokožku. 


Moje krásne mydielko, je zo stránky http://www.auroville.sk/  a ako som spomínala ide o prírodné mydlo pomaranč a škorica. Aj keď je to akoby zimná kombinácia ja ju mám veľmi rada hocikedy. Dôvod prečo som si ho vybrala je ten, že pôsobí antidepresívne a uvoľňuje napätie v organizme. Je to prírodný product, zloženie som Vám odfotila, aby ste si ho mohli pozrieť sami.
Mydlo je krásne balené v banánovom liste, ktorého výhoda spočíva v tom, že list sa sám ekologicky rozloží. Používam ho tak 2-3 krát cez týždeň keď potrebujem prečistiť hlavu a dopomôcť dobrému spánku. Jediná jeho nevýhoda spočíva v tom, že vyzerá akoby tehlička, čo je trochu nepraktické na držanie v ruke ale ja si ho postupne používaním modelujem do ideálneho tvaru. Ak by som mala nadviazať na predošlé skúsenosti také mydlo vydrží pri mojom používaní tak ¾ roka, čo je naozaj dosť.

Pre mňa je kvalitné tuhé mydlo alternatíva napustenej vane, pri umývaní si oddýchnem a naozaj veľmi príjemne vyčistím hlavu. A čo Vy? Používate tuhé mydlá? Videli ste niekde prírodné tuhé mydlá?
Previous
Next Post »

38 komentárov

Pre písanie komentárov
10. júla 2013, 8:13 delete

Asi pred 2 týždňami som sa tiež rozhodla vyskúšať tuhé mydlá ako náhradu za sprchové gély, z ktorých mi za toľké roky skúšania bohužiaľ ani jeden nesadol... S názorom, že čo znesie detská prdelka, to mne nemôže uškodiť, som teda testovanie začala prírodným detským mydlom od Manufaktury /s Krtečkom :)/, ktoré mi prišlo celkom fajn, ale som presvedčená, že tie pravé skvosty na mňa ešte len čakajú. Najnovšie by som chcela vyskúšať nejaké od Loccitane, asi mandľové alebo mliekové. Len tak pre zaujímavosť, zo zvedavosti som v nejakej akcii kúpila aj to toľko ospevované mydlo Dove a možem povedať, že naozaj nechápem, prečo je tak obľúbené. Ani na ruky by som ho nechcela.

Reply
avatar
Bashi
AUTHOR
10. júla 2013, 8:50 delete

bezne ich naozaj nepouzivam, ale momentalne mi jedno lezi na umyvadle spolu s tekutym:) je to forever avokadove a to mydlo je neminutelne. ked som mala obdobie podrazdenej pokozky umyvala som si nim aj telo a pomohlo mi. inak kvalitne tuhe mydla sestra naposledy doniesla rodicom a ti si ich nevedia vynachvalit:)

Reply
avatar
10. júla 2013, 9:16 delete

tuhé mydlá sú naozaj omnoho šetrnejšie voči pokožke, o tom som pomerne dosť počula. Ja nemám až tak citlivú pokožku na tele, ale rozdiel vidím najmä v hydratácii a že naozaj nevysušujú :)

Reply
avatar
10. júla 2013, 9:18 delete

Ja som kedysi na Dove nedala dopustiť a dokonca som sa s ním ešte aj odličovala. Normálne vo vani aj oči, ale potom zrazu neviem čo sa stalo ma začalo nenormálne štípať - podľa môjho osobného názoru Dove zmenil zloženie a odvtedy to proste nie je to, čo bývalo. Nechcem hádzať všetky sprchové gély do jedného syta, nájdu sa naozaj aj veľmi dobré, ale čo sa týka nevysušovania a ohľaduplnosti voči pokožke myslím si, že tuhé prírodné mydlá jednoznačne vedú :)

Reply
avatar
Susanne
AUTHOR
10. júla 2013, 10:02 delete

Po přečtení úvodu článku jsem si přidala jako z jiné galaxie, protože tuhé mýdlo používám jako primární mycí prostředek, sprchové gely (pokud nejsou nějaké speciální) používám většinou jen jako pěnu do koupele :D I na mytí rukou mi přijde tuhé mýdlo praktičtější a navíc z něj mám takový ten pocit čistoty, že jsem se doopravdy umyla, což z tekutého mýdla a sprchového gelu málokdy.

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:07 delete

vážne? Juj to si ma potešila, ale očividne ako čítam komentáre som bola mimo obraz a naozaj nie som jediná, kto ich používa :)) tak sa teším a ďakujem za komentár :)

Reply
avatar
Bellatrix
AUTHOR
10. júla 2013, 10:08 delete

ja pouzivam aj sprchove gely aj tuhe mydla. ale ziadne taketo handmade, normalne lacne z drogerie. pouzivam ich na "spinavsie" casti tela ako napriklad podpazusie. tuhe mydla su totiz agresivnejsie a maju lepsiu cistiacu schopnost. ked mam totiz napriklad chodidla z behania naboso po vonku az cierne - sprchovy gel na to nema ziaden efekt, da sa to umyt len tuhym mydlom. avsak na vacsinu casti tela, ktore az tak spinave nebyvaju - brucho, stehna atd pouzivam klasicky sprchovy gel, nakolko tuhe mydlo je prilis vysusujuce. skratka aj tuhe aj tekute mydlo ma u mna svoje miesto. tuhe vsak nemam rada take tie s "kvakou kremu" a hydratacnou zlozkou atd... jednak tym podla mna straca na sile ich cistiaca schopnost a jednak po pouziti neuschnu a nezostanu tvrde, ale sa rozbabru a je z nich hnusna brecka

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:11 delete

Ja som si zas dlhé roky oči odličovala sprcháčom. Hanba mi... :)
Inak tiež začínam mať rovnaký názor na tuhé mydlá. Veď si vezmi, že hneď prvý nepremyslený nákup detského mydla dopadol viac než dobre. Tak jemnú pokožku som nemala veru ešte so žiadnym sprcháčom.
Preto ma aj vždy poteší každý článok na túto tému. Vďaka!

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:11 delete

kebyy sa dalo privonať :D
jankablog4.blogspot.sk

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:21 delete

Tak toto ma teda nikdy nenapadlo :)) pocuvaj ty budes raz aka mama, mas uz recept na vsetko :) ale je pravda, ze este ked som bola mensia a na zakladke som si nejake oblecenie uspinila od travy a nechcela som doma pocuvat, ze co som zas robila cez prestavku som to na wc vydrhla obycajnym mydlom a bolo to prec :) Aj moja babka po celodennej praci vonku pouzivala (a stale pouziva!) tuhe mydla, niet divu preco..:)
Tak dakujem, vidis dalsia vyhoda do zbierky!

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:22 delete

to stačí ovoňať nejaký pomarančovo škoricový čaj :))

Reply
avatar
10. júla 2013, 10:24 delete

Inak úprimne, ja som sa tento článok dosť dlho odhodlávala písať, lebo som sa bála, že ma za tuhé mydlo všetci zvozia pod zem..Aj keď k nám niekde dôjde na návštevu a vidí tuhé mydlo pozerá na mňa jak keby som bola z inej planéty. A teraz čítam komentáre a vidím, že očividne vôbec nie som jediná a čo komentár to nový dôvod prečo tuhé mydlo používať. Tak som rada, nielen ja niečo prinášam ale aj reakcie na článok :) moc ma to teší a ďakujem aj za tvoju odozvu!

Reply
avatar
Romy Page
AUTHOR
10. júla 2013, 11:25 delete

tuhe mydla su najlepšie :)

Reply
avatar
Anonymný
AUTHOR
10. júla 2013, 13:19 delete

No ono dokonca existujú aj také čistiace pasty, predáva sa to v takom polkilovom kelímku a niekto to používa keď príde zo záhrady a má špinavé ruky a to čistí asi aj lepšie ako obyčajné tuhé mydlo, ale zas tiež to toľko nehydratuje, ale účel to splní aj ked niektorí starí ľudia to používajú preto že za socializmu neboli až toľko tuhé mydlá a o tekutých sa im mohlo len snívať, ale je pravda že na silnú špinu a odmastenia sú dobé bud klasické mydlá alebo tá čistiaca pasta
Katka

Reply
avatar
10. júla 2013, 13:39 delete

To myslíš Solvinu? alebo tuším tak nejak sa to volalo :) Ja som mala strašne rada ako to voňalo, bolo to v takom kelímku presne ako píšeš, dosť také drsné a vážne to dalo dole všetko :)

Reply
avatar
Rebele Girl
AUTHOR
10. júla 2013, 15:46 delete

Fajn článok ktorý mi znova vmietol do hlavy nový rozmer pohľadu na banálne veci ako je napríklad mydlo. Myslím si že každý kto si dokáže vychutnávať kúpeľ má takéto pocity či už pri mydle či bublinkách vo vani...Článok je pekný, mydlo vyzerajú a určite aj vonia perfektne. V Taliansku...ja by som aj zašla na nejaké také trhy, škoda že keď som tam bola na nič podobné som nenarazila, avšak pokúsim sa vyskúšať takéto mydlo a možno si ho zamilujem ;)

Pozývam ťa na giveaway
http://crazy-lifestory.blogspot.sk/2013/07/giveaway-with-persun-mall.html

Reply
avatar
10. júla 2013, 19:53 delete

Ďakujem za super komentár :) Ono človek si povie, že mydlo je taká banálna vec,ale niekedy vie urobiť naozaj toľko radosti a dobrej nálady, že až :) Trhy v Taliansku by som si zopakovala aj ja, je to super zážitok a ešte lepšia atmosféra :)

Reply
avatar
Veronika
AUTHOR
10. júla 2013, 20:45 delete

Pomalu přicházím tuhým mýdlům opět na chuť. Mám doma olivové, které jsem si dovezla loni z Rhodosu a voní nádherně, ale tak jako tak si po sprchování musím nakrémovat tělo.
Pomerančové se skořicí bych používal v zimě, tahel vůně mi připomíná Vánoce stejně jako jablko a skořice. :)

Reply
avatar
11. júla 2013, 9:40 delete

Ono pre veľa ľudí je to taká Vianočná vôňa :) mne to nevadí, ja si rada predstavím Vianoce aj v lete :))

Reply
avatar
Anonymný
AUTHOR
11. júla 2013, 12:03 delete

Používám výhradně kvalitní tuhá mýdla,ze všech sprchových gelů jsem měla škaredý ekzém,navíc ty gely a tekutá mýdla opravdu méně myjí.O mycím základu,stejném pro tekuté mycí přípravky a pro různé jary a pury ani nemluvím.Tekuté mýdlo mám jen v kuchyni u dřezu a po jeho požití musím pořádně nakrémovat ruce,mám je strašně vysušené.
Pro mne platí Forever tuhá mýdla.

Reply
avatar
11. júla 2013, 12:24 delete

vážne až ekzém? uf, to musí byť riadne nepríjemné. Potom je super, že si došla na to, čo ti vyhovuje a pomáha. Inak čo sa týka mydiel na ruky a ešte umývacích saponátov to je pre mňa jedna veľká kapitola, čo tie robia s mojimi rukami :(

Reply
avatar
Lucie Srbová
AUTHOR
11. júla 2013, 13:41 delete

Já používám oboje. Dřív jsem byla zastánce sprcových gelů, ale před několik měsíci jsem dostalo jedno kvalitní mýdlo jako dárek a moc mi sedlo. Takže teď to tam různě obměňuji. :)

Reply
avatar
11. júla 2013, 14:24 delete

Tuhé mýdla mám hrozně ráda,ráda si je kupuji,ale pak většinou nepoužívám :D

Chtěla bych vás poprosit,aby jste mrkli ke mě na blog.Teprve ho rozjíždím,alei tak můžete nechat nějaký ten komentář :) :P Moc by mě to potěšilo díky :) I za odběr budu velmi ráda :) Díky

http://terry-londonbaby.blogspot.cz

Reply
avatar
11. júla 2013, 18:53 delete

Já jsem dřív byla s mamkou hroznej blázen do mýdel ale ted už bohužel používáme tekutá mýdla které moc ráda nemám..:-/

Reply
avatar
Tinn.
AUTHOR
11. júla 2013, 19:19 delete

já se taky vůbec nekoupu ve vaně, nějak mě to neláká.. jedno tuhé mýdlo doma mám, tuším že taky z itálie a ještě jsem ho nepoužila, jen mi zdobí poličku:):D

Reply
avatar
Jasmin
AUTHOR
11. júla 2013, 20:58 delete

Aj môj oco vraví, že tuhé mydla menej vysušujú. Ja používam kakaový sprchový gél od Balei a ten vôbec nie je prírodný, no zatiaľ mi pokožku nejak výrazne nevysušuje, ak mi ju začne, zvolím tento typ mydla :) Zrovna tento tvoj sa mi páči kvôli tomu, že je zabalený v listoch a ingrediencie sú fakt prírodné.

Reply
avatar
12. júla 2013, 11:24 delete

No to je ten problém, prekonať sa a použiť ich :)) A na blog sa veľmi rada pozriem, ďakujem!

Reply
avatar
12. júla 2013, 11:25 delete

vážne? a čo sa zmenilo? To je škoda, tak si nabudúce skús vypýtať opäť nejaké tuhé, možno sa pridá aj mamka :)

Reply
avatar
12. júla 2013, 11:25 delete

Juuj to je škoda nepoužiť! Veď to nie je len na okrasu na poličku :) šup šup rozbaliť a používať :)

Reply
avatar
12. júla 2013, 11:27 delete

Je to naozaj tak, pokožka je po nich naozaj super. A ešte navyše krásne prevoňaná (aspoň z tohto :) . To balenie je naozaj úchvatné, mne ho bolo v prvom momente ľúto vôbec rozbaliť a potom mi zas bolo lúto vyhodiť ten banánový list lebo je to fakt pekné :)

Reply
avatar
27. augusta 2013, 11:44 delete

DOLCELOANFIRMS
EMAIL - [dolceloanfirms@gmail.com]
+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
Sme inclusive que úver firma vám vrelé privítanie na každého, kto je
potreby
"Finančná podpora a finančná kríza.

Ponúkame dlhodobé aj krátkodobé pôžičky, dáme sa na naše úvery v USD
a GBP a akejkoľvek mene podľa Vášho výberu pre

Ponúkame pôžičky v rozmedzí od $ 3,000.00 na $ 850,000.000 min max na 1,1%
úroková miera.
Naše pôžičky sú dobre poistení pre maximálnu bezpečnosť je našou prioritou.

Aktuálne nedobytné pohľadávky vo svete miliónom ľudí zostanú v
tmavý
Pokiaľ ide o získanie úveru.
Dávame záruku za zabezpečené úvery pre podnikanie žien a mužov na celom
svet
===============
Ponúkame tieto druhy úverov pre našich klientov ------

* Investori Pôžičky
* Konsolidácia dlhu
* Druhá Hypotekárne
* Obchodné úvery
* Osobné pôžičky
* Medzinárodný úvery
==============

Klienti Uchádzači by mali vyplňte náš formulár žiadosti pod-

Formulár žiadosti o úver ONLINE FORM {}
PREFIX {MR. MRS., MS., DR., Atď}
1) Vaše meno ...................
2) Vaša krajina ................
3) Vaše povolanie .............
4) Aký je Váš rodinný stav .........
5) TELEFÓNNE ČÍSLO ................
6) Mesačný príjem ..............
7) ADRESA .....................
8) ÚČEL ÚVERU .............
9) PÔŽIČKA ŽIADOSŤ ................
10) TELEFÓNNE ..................
11) úverové podmienky a dobu trvania .... Naša spoločnosť mailing Kontakt okno je
Videl [dolceloanfirms@gmail.com]

Uvítame vaše maximálne spolupráce na tento e-mail, takže obaja môžeme
que transakcia bola úspešná.
Dúfam, že to počujem od vás najprv.
Vaša spokojnosť a finančný úspech je náš cieľ

Spôsob platby sú-
Platba bankovým prevodom na = [2 HODINY] Platba šeky
== [9 dni]
Platba Money Gram ===== [30 MINÚT]
PLATBA WESTERN UNION prevodu peňazí-[30 MINÚT] ako celok
proces je veľmi jednoduché!

Úprimné S pozdravom
JOHNSON U [C.E.]
EMAIL-[dolceloanfirms@gmail.com]
DOLCELOANFIRMS

Reply
avatar
Anonymný
AUTHOR
22. apríla 2014, 10:46 delete

Ahojte, aj ja som si kúppila natural mydlo, bolo to s ľevanduľou a nejakými olejmi, v Chorvátsku. Strašne som sa z toho tešila, ale mydlo takmer vôbec nepenilo. To by nebol až taký problém, ale po sprche som mala po tele, po tvári žmolky. A to som si dávala pozor na to, že ho dobre zmývam. Ale nezanevrela som a keď budem mať možnosť, kúpim si ešte iné a uvidím. Pekný deň. :))

Reply
avatar
Anonymný
AUTHOR
29. augusta 2014, 0:44 delete

Nemala si zmolky nahodou z lupajucej sa koze? Kedze to bolo po dovolenke...

Reply
avatar
24. apríla 2015, 23:24 delete

Εφαρμογή για το δάνειό σας σήμερα σε απευθείας σύνδεση χωρίς αρχικό κόστος του κάθε είδους και να λαμβάνετε
του δανείου σας σε ποσοστό 2%
επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα στο
raphealjefferyfinance@gmail.com
ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ δάνειο έντυπο αίτησης

όνομα:
Χώρα:
Κατάσταση:
Τηλεφωνικό Νούμερο:
Ηλικία:
Επάγγελμα:
Ποσό δανείου που απαιτείται:
διάρκεια:
Website: raphealjefferyfinance@gmail.com

Σκηνοθεσία: κ Jeffery

Reply
avatar
Raakin
AUTHOR
22. októbra 2015, 18:15 delete

dobrý deň,
Am pani Angela Rice. Som dáma s veľkým svedectvom žijem v USA, a ja som šťastná žena dnes? a povedal som ja, že každý veriteľ, ktorý zachráni moju rodinu z našej zlej situácie, budem odkazovať akýkoľvek subjekt, ktorý hľadá pôžičku pre neho, on mi dal šťastie pre mňa a moju rodinu, bol som v núdzi úveru vo výške $ 360,000.00 na začať svoj život na celom ako som matka s 2 deťmi som sa stretol tento úprimný a Boh sa báť človeka úveru veriteľa, ktorý mi pomohol s pôžičkou vo výške $ 360,000.0.Dollar, je to Boh sa báť človeka, ak ste v núdzi úveru a vy bude splácať úver, kontaktujte ho mu povedať, že je pani Cynthia Corvin, že vás odkázať na neho. kontakt Mr.Aldis Curt, prostredníctvom e-mailu: - freedomlendinghome@gmail.com
* Hard Peniaze Pôžičky
* Podnikateľský úver
* Dlh Konsolidácia pôžičiek
* Osobné úver
* Obchodné úverovej expanzie
*Študentská pôžička
* Rozvoj poľnohospodárstva úver
... A mnoho ďalších
freedomlendinghome@gmail.com

Reply
avatar
14. februára 2016, 10:07 delete

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact DR KELLY WILLIAMS,via email:(kellywilliawsfinancial@gmail.com) Thank you.

Reply
avatar