nedeľa 26. marca 2017

Video: Ako vyzerá let v business class v AirbusA380


Aj by som vám povedala, že let business class v novom AirbuseA380 bol môj najväčší zážitok z dovolenky v Emirátoch, ale nebola by to úplne pravda. Bolo to totiž zďaleka viac. Bol to jeden z najlepších zážitkov, aké som kedy prežila a mala. Lietanie patrí medzi moje najväčšie hobby a často si robím srandu (aj keď nie tak úplne) a hovorím, že ja by som sa mohla po lete kľudne vrátiť naspäť domov :) let je pre mňa proste stredobodom dovolenky a vždy si ho preto náležite užívam. Nemusím ani sedieť pri okne, tá atmosféra letu mi úplne stačí. Kým pre väčšinu ľudí sú dlhé lety úplné peklo, pre mňa čím dlhší let, tým lepšie :) Aj 13 hodinový let mi ubehne ako voda a ja smútim, keď letuška povie, vyrovnať sedadlo ochvíľu pristávame. 




Keď som sa dozvedela, že do Dubaja poletím s Emirates, srdce mi zaplesalo. Keď som sa dozvedela, že pôjdem v business class v ich špičkovom AirbuseA380 myslela som, že vnútorne explodujem :) AirbusA380 je totiž najväčšie dopravné lietadlo na svete, čo mimo iného znamená, že má dve poschodia a poskytuje vyšší komfort. To platí, ako pre business aj pre economy. Business a prvá trieda sú v A380 však ešte vyšší level ako zvyčajne. Majú tu oddelené samostatné druhé poschodie, čo zaručuje väčší pokoj a komfort. Sedadlá sú priestrannejšie a ak sa náhodou začnete nudiť, nachádza sa tu samostatný bar. Je to vážne pecka. 

To, že letíte bussiness clas si začnete uvedomovať odkedy si idete zacheckovať batožinu. Samostatná rada, kde je minimum ľudí, takže menej čakáte. To isté platí pri kontrole batožiny, kde výnimočne nemusíte vyťahovať elektroniku a ani tekutiny. A potom to príde - samostatný vchod a nablýskané druhé poschodie. 

Kým sa dostanete do vašej časti prejdete prvou triedou. Prvá trieda sa od business v zásade odlišuje 4 vecami - ich kabínka je zatvárateľná, majú k dispozícii kompletnú kúpeľňu (aj so sprchou), majú drahší alkohol a jedlo im môže byť servítovateľné kedykoľvek počas letu. 

Ja som bola úplne ok s mojou business :) V business triede sa jedna letuška stará o 4-6 pasažierov. Je vám k dispozícii počas celého letu, kedy od vás zbiera vaše požiadavky a snaží sa vám spríjemniť let, ako môže. Na začiatku letu sa vám príde predstaviť, donesie vám welcome drink a vysvetlí ako funguje zábavný systém, ktorý vás obkolesuje :) 
Moje miesto bolo v strede v uličke a bolo presne také pohodlné ako vyzerá. Okrem zábavného systému obsahovalo malý minibar a kto chcel mohol si ho nechať rozložiť na pohodlnú posteľ. Čo som zistila až neskôr, obsahovalo aj funkciu masírovania! 



Inak zábavný systém je vecička, vďaka ktorej vám ubehne 6 hodinový let akoby trval hodinu. Najnovšie filmy, seriály, hry, rádio a internet - uznajte, čo viac potrebujete? Ja som si na palube pozrela dva filmy - Dievča vo vlaku a Shallows. Oba vrelo odporúčam, myslím si, že si pri nich oddýchnete rovnako dobre u vás doma v obývačke :) 




Okrem extrémnej pohodlnosti je jedna z najväčších výhod lietania v business class výborné jedlo. Hneď ako sa usadíte čaká vás jedálny lístok a vínna karta. Na jedálnom lístku vás čaká na výber predjedlo, hlavné jedlo a dezert. Ku každému jedlu si volíte nápoj - podľa vašej chuti. Na výber sú šampanské, nealká, miešané nápoje, a hádam každý druh značkového alkoholu. 





Ja som si jedlo náležite užila a dala som si kompletné trojchodové menu :) Ako predjedlo som zvolila lososa s avokádom, hlavné jedlo som si dala jahňacie biryani a ako dezert čokoládovú tortičku s marakujovou omáčkou. 

Veľmi príjemným zážitkom bol aj spomínaný bar na palube. V bare sa servírovali všetky nápoje, ktoré by vás napadli a k dispozícii bolo aj malé občerstvenie. Ovocie, koláče, wrapy, oriešky, makarónky - všetko pre mlsné jazýčky, ktorým nestačilo jedlo :) Alebo stačilo, ale oči by jedli :)





Keď už ste sa najedli, pozreli si nové filmy, na záver príde ešte jedna bonusová súčasť business class. Dostanete červenú ,,fast track" kartičku vďaka ktorej pre vás nebudú existovať rady na letisku. Pri pasovej kontrole zase nemusíte čakať a môžete si začať užívať dovolenku od momentu kedy vaše lietadlo pristane.


Ja by som sa chcela ešte raz z celého srdca poďakovať stránke https://dovolenka.sme.sk/ za tento neskutočný zážitok, ktorý by sa bez nich pre mňa asi nikdy neudial. Dúfam, že raz budem dostatočne veľká na to, aby som tak ešte niekam mohla vycestovať a dovtedy aspoň môžem spomínať na tento prekrásny zážitok. 

Ak inak stránku nepoznáte a plánujete nejakú vylihovaciu dovolenku, úprimne vám radím poklikať si ju (či ste z ČR alebo SR, letisko si tam viete nastaviť), pretože podľa mňa ponúkajú suverénne najlacnejšie dovolenky a hlavne extrémne lacné last -minute. Video ako som stránku objavila a bola s nimi v Turecku nájdete tu:klik.


A čo vy a lietanie? Relax alebo stres? Koľko trval váš najdlhší let? Čo robíte v lietadle? Je vaším snom letieť business class alebo je vám to jedno?

6 komentárov:

  1. tak toto je pecka! takto sa o teba postarali, ako vo vatičke :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uzasne, ja som letela s Emirates len jedenkrat, o mesiac ma to caka znova, avsak vzdy len v Economy Class. Aj ked myslim si, ze Emirates maju aj tie economy class na vyssej urovni ako ostatne aerolinky. Moj najdlhsi let bol zatial do USA (takmer 9 hodin), predpokladam, ze sa let s prestupom nepocita. To by vyhrali Maldivy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. podla mna sa pocita kazdy :) s prestupom ci bez :) A Maldivy zavidim, snad aj my raz pojdeme :)

      Odstrániť

Tu nájdeš, čo hľadáš

Dermacol Avon Nivea Loreal moje videá youtube Bioderma Ziaja Make-up revolution Dove Toto urcite nekupujte :) Nobilis Tilia Balea Rimmel Weleda DM NYX Jo Malone MaxFactor Bourjois Kallos Bielenda Essence Gosh Himalaya Soaphoria Astor Empties Maybelline TianDe Logona Schwarzkopf Lancome Macadamia Hair Mylo Oriflame Alverde Clinique Doliva Garnier Medik8 Boemi Natura Siberica Rexona Dolce&Gabbana Freeman La Roche Posay Matrix Real Techniques Rituals Versace Catrice Frais Monde Freedom make-up Sally Hansen Chloe Colgate Colour Caramel Gabriella Salvete Pupa Revlon Sante 100% Pure Burberry CHI Dulcia Manufaktura Sleek Toni&Guy Yellow Rose w7 Beyoncé Bvlgari Calvin Klein Dior EOS Elizabeth Arden Labello Miss Sporty Nuxe Sephora Sparitual The Balm Vichy Vipera Yves Rocher Armani Bottega Venetta Britney Spears Eisenberg Gucci Guerlain Ladybox Missha Mixa Palmolive Ryor Tangle Teezer Biotoscana Cartier Clarins Dr.Belter H&M Kardashian beauty Lacalut Lush Marc Jacobs Navia Philips Playboy Saloos Victorias Secret giveaway Allga San Batiste Biosilk Bolsius Aromatic Chanel Cremorlab Demeter FA Fyto Gentle Day Gigalash Gliss Kur Got2Be Hugo Boss Kawar La Prairie Lambre LeChaton Mememe Meteo Logic Nanogen Neutrogena Pantene Prada Rose of Bulgaria Syoss Tepe Tigi Wella sesderma Alterna Beckham Body Basics Cellu Blue Cien Crabtree Diptyque Dr.Hauschka Dzintars Ebelin Escada Eveline Figs&Rouge Hempz Inglot Jelly Pong Pong Jordana Karin Herzog Lacoste Lanvin Library of fragrances MAC MTV Mexx Niche Oilatum Palette Purity Herbs Rowenta Subrina Swiss O Par TAG Valentino Vincentka Zoviconceal sensodyne